۱۰ تیر ۱۳۸۷، ۱۷:۵۲

حدیث سلسله الذهب تاکید بر استمرار امامت در تفکر شیعه است

مشهد - خبرگزاری مهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: حدیث سلسله الذهب، تاکیدی بر استمرار و پیوستگی امامت در تفکر شیعی و حقانیت شیعه دوازه امامی است .

به گزارش خبرنگار مهر در نیشابور، سید جواد جعفری ظهر امروز در مراسم سالروز ورود امام رضا (ع) به نیشابور در آرامگاه بانو پسنده افزود : بیان این حدیث از سوی امام رضا (ع) در حقیقت دعوت به وحدت کلمه و اتفاق و پرهیز از اختلاف کلمه و دشمنی بوده است .

وی خاطر نشان کرد: اساس اسلام و مدخل آن کلمه توحید است که معتقدان به خود را از هر گونه تشویش و عذابی در امان می دارد .

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان تصریح کرد: فرمایش امام رضا (ع) پس از این حدیث قدسی به این مطلب اشاره دارد که امامت و ولایت به معنای صحیح کلمه ، تکمیل کننده توحید است و بدون آن توحید درک نخواهد شد و مسلمانان به رستگاری نخواهند رسید .

جعفری اظهار داشت: آشنایی با زندگی ثامن الحجج (ع) و شناخت دقیق و عمیق ابعاد شخصیت آن حضرت (ع) پیوند ناگسستنی مردم با اهل بیت رسول خدا را استوار تر و پاینده تر خواهد ساخت.

وی یاد آور شد: چون از ابتدا مردم نیشابور روی بزرگداشت ورود امام رضا (ع) به نیشابور تاکید داشتند، شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی تحت تاثیر پیشتازی و برنامه ریزی خوبی که مردم نیشابور انجام دادند، قرارگرفت و این روز به عنوان روز ملی خراسان تصویب کرد.

جعفری یادآور شد: مقدمات تصویب این روز در شورای فرهنگ عمومی کشور طی شده تا پس از تصویب، این روز در تقویم ها ثبت شود.

حجت الاسلام عبدالجواد غرویان امام جمعه نیشابور نیز در بیان وقایع روز ورود امام رضا (ع) به نیشابور سخن گفت.

کد خبر 708334

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha